2014. január 9., csütörtök

Madaras beszámoló

Tavaly év végén nagy terveket szőttem a téli ünnepekre. Gondolom mondanom sem kell, hogy terveim első sorban fotózásról szóltak.
A hétvégi házunknál új etetőt készítettem egy olyan helyre ahol tökéletes fényviszonyok álltak rendelkezésre. Mivel más rejtőzködési lehetőség nem volt ott, ezért a lessátramat húztam fel az etető közelében. Minden jó lett volna, a fények, a háttér, a lőtávolság stb., csak a madarak nem voltak hajlandóak odaszokni. Idővel talán sikerült volna odacsalogatni a szárnyasokat is rendesen, de erre sajnos kevés volt az a kilenc nap.
Egy pár normális fotó azért sikerült ott is, de akcióra semmi remény nem volt. Ezt a szajkófotót talán érdemes megmutatnom:

*

Mikor láttam, hogy közeledik a szabadság vége és még semmi eredmény, gondoltam kimegyek az erdőbe és ott próbálkozok. Itt már nem voltak olyan jók a fények, a fák árnyékoltak és mivel nem akartam a lessátrammal próbálkozni ismét, kissé távolabb ültem le egy másik fa tövébe mint ami ideális lőtávolság lett volna. Első alkalommal nem jött egy madárka sem, de tudtam, hogy ez normális. Másnapra a dióbél elfogyott és tettem újat, majd a naplementéig ismét ott ültem eredménytelenül. Harmadik napra ismét eltűnt az eleség, de mihelyt kitettem az új adagot és leültem a helyemre mindjárt jöttek a barátcinegék hirdetve mindenkinek, hogy ismét nyitott a "büfé":

 **

Kis idő elteltével megérkezett egy csuszka is és attól a perctől kezdve ő volt az uralkodó. Persze a cinegék is csentek dióbelet közben, de a csuszka mindenképp uralta a terepet:

 ***

 ****

Lassacskán amíg a nap lement az összes kaját elhordták és saját rejtekhelyre dugdosták.:-)

 *****

 ******

A nagy eredmények amelyekre az elején számítottam ezennel elmaradtak, de ez az utolsó három nap mégis élvezetesen telt. Remek volt megfigyelni, hogy az erdőben, ahol bátrabban mozognak a madarak hogyan viselkednek, mit csinálnak a megszerzett élelemmel. Remélem majd ha leesik a hó akkor is megtalálják az általuk elrejtett dióbelet a fákon, bokrokon és az összecsavarodott száraz falevelekben.

8 megjegyzés:

  1. Mi is nagy fotózási reményekkel indultunk neki a 2 hetes téli szabadságnak, csak nem sikerült elmenni sehova sem, csak a bolt és a lakás között ingáztunk... Így még jobban tudom élvezni a szép képeket és a kis sztorit :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az úgy szokott lenni, hogy ha az ember nagyon tervez valamit az nem jön be. A spontán ötletek sokszor a legjobbak. Az erdőben fotózás is ilyen hirtelen jött ötlet volt és ez volt eredményesebb. Nektek is egy hétvégi kiruccanás kellemes meglepetéseket tartogathat.

      Törlés
  2. Az élvezetes történet vonatára ülve jó nézegetni a madárkákat. Remélem, hogy sok jó madárfotót sikerül majd készítened a tél folyamán. Nagy türelem kell hozzá, az biztos...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Türelem az kell a madárfotózáshoz mindenképp és kitartás meg optimizmus.:-) Nekem ez a legelérhetőbb téma, na meg az etnofotózás amit szintén nagyon szeretek. Ha lenne jó nagy hó és hideg a télen akkor sokkal kezesebbek lennének a madarak. Február végéig még reménykedhetek, sőt március elején is.

      Törlés
  3. Átérzem az örömödet, nagyszerű élmény a madárkákat közelről kilesni. A havas szajkó nagyon szép és jó, hogy megmutattad a rebbenő csuszkát, még ha be is mozdult. Az ilyen fotók visszaadják a repülés csodáját.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony remek dolog kicsit kémkedni a természetben, betekinteni a madarak életébe és ha pár érdekes pillanatot megörökíthetünk az hab a tortán. A suhanós kép egy sorozat egyik képe volt, én is érdekesnek találtam.:-)

      Törlés
  4. Nagyon szép sorozat, gratulálok. Különösen az éppen előröppenő madárkás tetszik.
    Köszi, hogy jártál nálam, jól esett. Amúgy egyre valószínűbb (de még nem biztos), hogy nyáron, valamikor augusztusban egy nagyobb baráti társasággal járunk majd felétek. Egészen pontosan Sikaszón. Ha biztossá válik a dolog írok neked. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örvendek, ha tetszenek a képek.:-) Figyelemmel követem a blogos kollégákat és már hiányzott, hogy régóta nem tettél fel semmit. Mindenképp szólj ha erre jártok.

      Törlés