2014. január 13., hétfő

Ismét az erdőben


Múlt hét végén gondoltam, hogy ha már ilyen szépen megszelídítettem az erdőben a cinegéket még egy napot szánok a fotózásukra. Mivel semmi veszítenivalóm nem volt, szó szerint közelebb kerültem hozzájuk kb. másfél méterrel.
A félénkebbek kezdetben a fa ellenkező oldalán landoltak és onnan figyeltek engem gyanakvóan:

*

Aztán mikor látták, hogy nem vagyok ártalmas a testi épségükre, már bátrabban közeledtek:

 **

Volt egy kis törött lábú madárka is köztük, akit már az ünnepek alatt is megfigyeltem és örömmel láttam hogy él és jól van:

 ***


 ****


 *****

Volt amelyik néha eltátotta a csőrét:-)

 ******

De végül mindegyik dióbéllel távozott:

 *******

Sajnos a képeknek nem igazán van téli hangulata. Már nagyon furcsa kezd lenni számomra ez a hó nélküli langyos idő január közepén. Ha így marad az idő és márciusig ilyen kopott, szürke lesz a természet kétségbeesek.

2 megjegyzés:

  1. Kicsit ott érzem magam én is a fotókat nézve és a soraidat olvasva :) Ilyenkor hogyan fotózol? Mivel úgy tűnik, hogy minden kép ugyanazt a helyet mutatja állványra tippelnék, előre beállított élességgel (esetleg tágabb képkivágással, amit utólag vágsz meg), és ha a megfelelő helyen feltűnik egy madárka, akkor lősz... Vagy?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól tippelsz, állványról és fix helyről fotózok. Mivel a csali(dióbél) egy helyre van téve egy a fában lévő kis odúba ezért minden kép majdnem ugyanazt a helyet mutatja. Ha lenne pl. két megfelelő fa ahová csalit tehetnék akkor különböző helyszíneken is fotózhatnám a madarakat egy helyben ülve. Ezt is próbáltam, de eddig csak egyik helyről ettek amíg ott voltam. Az élesség nagyjából van csak előre beállítva, mert a fa különböző részein újra kell fókuszálni. A képek kissé vágva vannak a jobb szerkesztés kedvéért, ugyanis mivel nem a legújabb az objektívem ezért a középső fókuszponttal tudok a leggyorsabban és legpontosabban élességet találni.

      Törlés