2012. október 27., szombat

Kék a kökény


7 megjegyzés:

  1. Szép a színharmónia!
    Egyelőre még kék, de ha megérik... :)

    VálaszTörlés
  2. ... recece, ha megérik fekete :)
    Nagyon kellemesek a színtónusok, egyetértek Szilárddal.
    Kellemes vizuális élmény a szemnek. Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
  3. Kedves, hangulatos őszi kép. A lesem mellett sok a kökény, néha csipegetek is belőle. Kicsit fanyar, de kellemes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem, most már ehető nálunk. Én a galagonyát is megeszem, az is finom és a csipkebogyó is amikor megcsípi a hideg. Gondolom ezek a gyümölcsök mind sok vitamint tartalmaznak, egészséges a fogyasztásuk.

      Törlés
  4. Nahát, így néz ki a kökény? :) Ez nyersen is ehető? Vagy mire jó, lekvárnak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nyersen is ehető. Kicsit fanyar az íze, de mikor megcsípi a hideg akkor ez a fanyarság(olyasmi mint a száraz bor íze szerintem) elmúlik. Még nem hallottam, hogy kökénylekvárt készítettek volna, de ettől eltekintve valami nemesített, vastagabb húsú kökényből elképzelhető. A vad kökény amilyen a képen is van és sok helyen megtalálható a mezőn egy cserje szúrós tövisekkel, tavasszal ez virágzik legkorábban. A bogyója ami ehető kb.10-12mm átmérőjű szabályos gömb alakú.

      Törlés
  5. Lekvár és pálinka is készíthető belőle :)

    VálaszTörlés