2010. augusztus 3., kedd

Hogy hívnak bogaram?


Nem olyan rég találkoztam ezzel a bogárral. Ezelőtt sosem láttam ilyent, vagy legalábbis nem emlékszem, hogy túl gyakran találkoztam volna vele. Egyből megtetszett és gyanútlanul fotózni kezdtem, egyébként az ekkora(1,5cm hosszú) és ennél nagyobb bogaraktól már nagyon félek kivéve a gazsót, de azt sem szeretném ha rajtam landolna. Aztán egyszer csak felrepült a drága, majdnem rámszált, amitől roppant módon megijedtem. Átrepült egy másik virágra, ahol egy ugyanilyen bogár csemegézte a nektárt. Ekkor jöttem rá, hogy nem is olyan ritka példány. Száz szónak is egy a vége, azt szeretném kinyomozni, hogy vajon mi a neve.  

Ezt a képet a könnyebb azonosítás kedvéért töltöm fel:


Ezt pedig azért, hogy lássátok milyen dühösen nézett rám:


5 megjegyzés:

  1. Nem akarta, hogy lefotózd? Akkor ez egy "Celeb" bogár!
    Azok is menekülnek a paparazzik elől :-)

    VálaszTörlés
  2. Nem kapom egy határozóban sem. Lehet, hogy Humphrey Bogar(t)?

    VálaszTörlés
  3. :-DD Méghogy celeb vagy Humphrey Bogar(t)!
    Én sem találom sehol a neten... valami különleges teremtmény lehet.

    VálaszTörlés
  4. Időközben megtudtam a bogár nevét: Közönséges prémesbogár (Trichius sexualis). Roppant találó.:-))

    VálaszTörlés
  5. I love that second shot. Beautiful capture.

    VálaszTörlés